Ο Ιταλός καλλιτέχνης και σχεδιαστής επίπλων , Harry Bertoia (1916-1978) ήταν τριάντα επτά ετών όταν σχεδίασε την Diamond chair το 1952. Ένα ασυνήθιστα όμορφο κομμάτι, ήταν έντονη αλλά λεπτή στην εμφάνιση και αποτέλεσε μια άμεση εμπορική επιτυχία παρά το γεγονός ότι κατασκευαζόταν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου με το χέρι. Με την Diamond chair , ο Bertoia δημιούργησε μια εικόνα του σύγχρονου design και εισήγαγε ένα νέο υλικό , το βιομηχανικό πλέγμα, στον κόσμο του επίπλου. Η καριέρα του Bertoia ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 ως φοιτητής στο Cranbrook Academy of Art , όπου αποκατέστησε το στούντιο επεξεργασίας μετάλλων και, ως επικεφαλής της εν λόγω υπηρεσίας , δίδαξε από το 1939 μέχρι το 1943, όταν έκλεισε λόγω των περιορισμών σχετικά με τα υλικά . Κατά τη διάρκεια του πολέμου , ο Bertoia μετακόμισε στη Βενετία της Καλιφόρνιας και συνεργάστηκε με τον Charles και Ray Eames στο Evans Products Company, αναπτύσσοντας νέες τεχνικές για τη μορφοποίηση του κόντρα πλακέ.
Το 1946 ήταν ένα καθοριστικό έτος για τον Harry Bertoia . Έγινε Αμερικανός πολίτης , μετακόμισε στο Bally της Πενσυλβάνιας , κοντά στο εργοστάσιο Knoll και ίδρυσε το δικό του στούντιο, όπου και παράχθηκαν πολλά επιτυχημένα σχέδια επίπλων. Ως γλύπτης, ο Harry Bertoia δημιούργησε αφηρημένα μεταλλικά έργα , μερικά από τα οποία συντονιζόντουσαν με τον ήχο κατά την αφή ή είχαν κινούμενα στοιχεία τα οποία ενεργοποιούνταν στον άνεμο .
Ως σχεδιαστής επίπλων, ο Harry Bertoia έγινε γνωστός για την καρέκλα Diamond και την καρέκλα Bird, ένα πιο βαθύ μοντέλο, που αναπτύχθηκε από την Diamond chair και μοιάζει σαν ένα πουλί με φτερά. Η οργανική , φιλική προς τον άνθρωπο μορφή των σχεδίων του βοήθησε να δημιουργηθεί μια νέα ματιά για τον μοντερνισμό. Ο Harry Bertoia έλαβε βραβεία από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων το 1973 και την Αμερικανική Ακαδημία Γραμμάτων το 1975 . Όλη η δουλειά του φέρει τα χαρακτηριστικά ενός ταλαντούχου και ευφάνταστου γλύπτη καθώς και ενός εφευρετικού σχεδιαστή, βαθιά προσηλωμένου στη σχέση ανάμεσα στη μορφή και τον χώρο .